Varan finns på lager.
Varan är beställd från leverantör och leveransdatumet är bekräftat.
Obekräftat - Kontakta kundcentret på post@amentio.se för förväntat leveransdatum.
Varan måste beställas från leverantör.
Varan befinner sig på fjärrlager
Varan är beställd från leverantör, men leveransdatum är inte bekräftat.
Varorna beställs från vår leverantörs lager.
Obekräftat - Kontakta kundcentret för närmare information.

Kundcenter


Reklamation / Garanti

 

Vvsklippet.se följer konsumentköplagen vid alla reklamations- och garantiärenden. Det betyder att alla produkter hos oss har minst 1 års garanti och att du alltid har 3 års reklamationsrätt. Vissa av våra leverantörer har längre garantiperiod än 1 år och dessa följer vi. Har du frågor till en produkts garantiperiod är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

 

Vid fel som täcks av garanti eller reklamationsrätt tillämpar Vvsklippet.se av följande: utbyte av varan, utskick av reservdel eller en reparatör för besiktning av produkten. I de fall då en servicetekniker skickas ut i ett garantiärende och inga fel kan konstateras, eller om felet är själv åsamkat t ex pga. felmontering eller handhavandefel, debiteras kunden för eventuella kostnader som kan uppstå.

 

Reklamationsrätten betyder att du som kund kan reklamera fel på en produkt som uppstår inom 3 år efter att köpet genomförts. Det är dock en förutsättning att dessa fel inte har uppstått som följd av felaktig användning, felaktig montering eller andra handhavandefel eller misskötsel av varan.

 

Där kan du beskriva felet och bifoga bilder som dokumenterar felet eller skadan på produkten.

 

Alternativt kan vi kontaktas per telefon eller mail.

 

Vvsklippet.se ska kontaktas innan varor/varorna eventuellt skickas retur.

 

Vvsklippet.se står för transportkostnaderna i förbindelse med reklamation/felleverans och skickar antingen er retursedel eller bokar upphämtning beroende på varans art.

 

Vvsklippet.se täcker inte utgifter och kostnader i samband med montering eller demontering av defekta produkter. Om du anlitar en rörläggare/rörmokare eller annan fackman sker står man själv för ev. kostnader. Om vi vid behandling av reklamation skickar en reservdel, görs detta för att skynda på ärendet - utbyte av delen står man själv för.

 

Vid en eventuell tvist tillämpar Vvsklippet.se Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Du kan läsa mer om Allmänna reklamationsnämnden (ARN) och dina rättigheter på http://arn.se/.

 

Du kan klaga via EU-kommissionens klagoportal vilket kan vara relevant om du är folkbokförd i ett annat EU land. Klagan kan skickas in här http://ec.europa.eu/consumers/odr/ och du ska uppge vår e-postadress info@vvsklippet.se vid en klagan.