Varan finns på lager.
Varan är beställd från leverantör och leveransdatumet är bekräftat.
Obekräftat - Kontakta kundcentret på post@amentio.se för förväntat leveransdatum.
Varan måste beställas från leverantör.
Varan befinner sig på fjärrlager
Varan är beställd från leverantör, men leveransdatum är inte bekräftat.
Varorna beställs från vår leverantörs lager.
Obekräftat - Kontakta kundcentret för närmare information.

Kundcenter


Mottagande av leverans

 

Transportskador

 

Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig ansvarar Vvsklippet.se för. Om du vid mottagandet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad är det viktigt att du genast på plats anmäler detta till speditören/servicestället genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras. Alternativt kan du neka motsägelsen av leveransen.

 

Anmäl därefter skadan direkt till vår kundtjänst så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts på försändelsen. Vi ber dig att göra denna anmälan till oss inom 5 arbetsdagar från mottagandet av leveransen. Därför är det mycket viktigt att du vid mottagandet packar upp och undersöker varan noga även om den ska installeras/monteras vid ett senare tillfälle.

Om skada har uppstått så får du under inga omständigheter använda produkten utan du ska omgående kontakta vår kundtjänst. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan ska kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Beroende på skadans omfattning byts produkten ut eller så skickas en reparatör hem till dig för att åtgärda felet.

 

Vid fraktskada ber vi dig fylla i ett reklamation formulär på denna länk och bifoga bilder både på den skadade varan och emballage (ytter- och inneremballage).

 

Om det finns synliga skador på paketet SKA du se till att det blir dokumenterat på fraktbrevet som du skriver under på. Ta bilder på förpackningen innan du öppnar paketet, detta kan underlätta hanteringen av en ev. reklamation. Kontakta sedan vår kundservice eller skapa en reklamation på vår hemsida, så att vi kan hantera ärendet och skicka en ny vara. Kom ihåg att lägga in bilder på förpackningen samt varan/varorna.

 

Felleverans

 

Vi gör allt vi kan för att undvika felleveranser, men skulle det mot förmodan uppstå ber vi dig ta kontakt med oss omgående på vvsklippet.se

 

Där kan du beskriva felet och bifoga bilder eller dokument som angår saken.

 

Vvsklippet.se ska kontaktas innan varor/varorna eventuellt skickas i retur.

 

Alternativt kan vi kontaktas per telefon eller e-post

 

Du får under inga omständigheter använda produkten innan ärendet är färdigbehandlat.